V naší škole se vyučuje hra na dechové nástroje dřevěné (příčná flétna, klarinet, saxofon) a dechové nástroje žesťové (trubka, baryton, pozoun, lesní roh, tenor, tuba)

tudium dechových nástrojů začíná s využitím přípravného nástroje, kterým je zobcová flétna.  Po získání potřebných fyzických předpokladů přejde žák ke studiu hry na vybraný dechový nástroj, který je mu zdarma zapůjčen.  V průběhu studia se žáci zapojují do komorní hry a od 4. ročníku se součástí jejich studia stává souborová  a orchestrální hra. Podle svého založení mají žáci možnost stát se členy symfonického orchestru Decapoda nebo swingového orchestru Black Band, které patří ve své kategorii ke špičce nejenom v Pardubickém kraji, ale také v celé České republice.

 

 

 

 Linda Gregarová
 bicí nástroje 

Bc. Lenka Barvínková
pozoun

  Martin Hrnčíř DiS.
  klarinet, saxofon

  

                             

                                                 

                                                                                                                                                                      

                                                                                                                                                             

   BcA. Petr Kubový                                     Ing. Adam Franc
   trubka (žestě)                                             flétna 

 

 

 

 

 

Třída bicích nástrojů

Bubny a bicí nástroje jsou patrně stejně staré jako lidstvo samo. Již velký třesk na počátku vzniku vesmíru byl prvním úderem. Nejstarší známé bubny jsou ze sedmého tisíciletí před naším letopočtem.

Bubny měly různé tvary, byly vyráběny z nejrůznějších materiálů, lišily se rozmanitostí zvuku i technikou hry. Bubny se používaly hlavně v kultovní a rituální hudbě, což můžeme  vidět ještě dnes v určitých mimoevropských kulturách. V Evropě byly  bubny a kotle známy již v raném středověku, k čemuž přispěly zejména křížové výpravy.

Nejdůležitější předpoklady pro hru na nástroj jsou hlavně rytmické cítění, schopnost zopakovat kratší rytmický i melodický úsek, cit pro tempo a jeho pevné udržení a také samozřejmě rytmická, ale i do jisté míry harmonicko -melodická představivost pro lepší spolupráci s jinými nástrojovými skupinami. Již od začátku je nutné sledovat a hlídat fyzické předpoklady žáka a tím volit správný postup výuky.

Cíl bubenické třídy:

Vychovat bubeníka, který po vystudování naší školy bude použitelný muzikant a najde uplatnění v orchestru a kapele jakéhokoliv žánru. Nebude hrát jen doma na půdě nebo ve sklepě.